Møte med skogens konge :-)

Fredag:

På Fredag gikk turen mot Brønnøysund. Kroppen og sykkelen virker bra, men regn og vind setter en liten demper på dagen. Det går greit helt inn til Brønnøysund og jeg ringer en kompis av pappa som jeg visste var der på ferie. Han svarer ikke, så jeg drar for å finne et hotell. Det skulle vise seg og være vanskelig for Rots festivalen gikk av stabelen samme helg som jeg var i Brønnøysund. Jeg så for meg at jeg måtte sove i teltet, og det var meldt masse regn...

Jeg skulle ta bilde ved skiltet som viser at Brønnøysund er halvvies i luftlinje mellom Nordkapp og Lindesnes, da jeg møtte to damer jeg har syklet litt med tidligere. Nå har de fått navn også, Lise og Irene. Jeg fikk dessverre ikke tatt noe bilde med de. De skulle leie seg inn på en campingplass, men jeg vurderte og sykle noen mil til. Samtidig som vi står der møter jeg kompisen til pappa. Han har et navn han også, men jeg kan bare kallenavnet hans, som er Nikko :-) Jentene drar til sitt og jeg prater med Nikko. Han ringer søsteren sin som har huset fullt av festivaldeltakere og barn, og spør om jeg kan få låne en liten plass i hagen. Her oppe i nord er de så gjestfrie at jeg fikk låne et kontorrom, som jeg sov på. Da ble det også en dusj, jeg fikk servert kveldsmat, klærne mine ble vasket og tørket og jeg fikk en veldig fin prat med husvertene Liv og Terje :-) For et fantastisk par, turen takk for meg :-)

Liv og meg :-)

Fra et hotell i Brønnøysund. En relativt dårlig spøk fra hotellets side, da det regna og blåste motvind.

Lørdag:

Lørdagen startet bra med frokost sammen med fredagens festivaldeltakere. Liv diska opp med frokost til alle sammen :-) Jeg syklet videre rundt 13.00 og før jeg dro sa Nikko at jeg må si ifra om det skjer noe videre på turen. Forrige som sa det var Rane fra Alta, og han måtte hente meg og sykkelen rett etterpå, da jeg trodde hengeren var ødelagt. Jeg latet som jeg ikke hørte det og begynte å sykle. Turen gikk bra og jeg møtte Lise og Irene på ferja fra Brønnøysund. Jeg syklet sammen med de til en campingplass hvor vi slo opp telt alle sammen. Her fikk jeg tid til et par timer med fisking :-)

Fantastisk utsikt :-)

Søndag:

Søndag startet jeg å sykle ved 11 tiden og bestemte meg for å sykle til Namsos. Helt klart den tøffeste løypa så langt, det gikk opp og ned i 10 mil. På veien møtte jeg skogens konge som løp 50 meter unna, og for en opplevelse! Jeg rakk selvfølgelig ikke ta opp telefonen for å ta bilde. Men plutselig kom dronninga også løpende rundt 25 meter unna, og da fikk jeg filmet litt :-)

Resten av søndagen gikk fint og her er noen bilder fra turen inn til Namsos :-)